پارالمپیک ۲۰۲۴| سومین طلای ایران با رکورد شکنی افروز در پرتاپ نیزه/ عرب‌عامری به مدال برنز ریکرو رسید/ جوانمردی در میکس تپانچه بادی پنجم شد

11:14 - 14 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۱۵۴۵
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
پارالمپیک ۲۰۲۴| سومین طلای ایران با رکورد شکنی افروز در پرتاپ نیزه/ عرب‌عامری به مدال برنز ریکرو رسید/ جوانمردی در میکس تپانچه بادی پنجم شد
در هفتمین روز از رقابت‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس امروز نمایندگان ایران در ۳ رشته به مصاف حریفان خود رفتند.

خبرگزاری میزان - نمایندگان کشورمان در هفتمین روز از هفدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک امروز چهارشنبه در ۳ رشته دوومیدانی، پاراتیراندازی با کمان و تیراندازی به مصاف حریفان خود رفتند.

تیراندازی با کمان

انفرادی ریکرو مردان - یک شانزدهم نهایی

محمدرضا عرب عامری موفق شد حریف خود را با نتیجه ۶-۴ شکست دهد و به مرحله یک هشتم نهایی راه پیدا کند.

تیراندازی

تپانچه مختلط ۵۰ متر کلاس SH۱ - مقدماتی

محمدرضا میرشفیعی با کسب رتبه هجدهم از رسیدن به فینال بازماند.

ساره جوانمردی با کسب رتبه چهارم به فینال راه پیدا کرد.

تیراندازی با کمان

انفرادی ریکرو مردان - یک هشتم نهایی

محمدرضا عرب عامری با نتیجه ۶-۲ موفق به شکست حریف خود شد و به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کرد.

دو و میدانی

فینال پرتاب نیزه مردان کلاس F۳۴

سعید افروز ضمن شکستن رکورد جهان و پارالمپیک مدال طلای مسابقات را کسب کرد.

تیراندازی

تپانچه مختلط ۵۰ متر کلاس SH۱ - فینال

ساره جوانمردی با ۱۵۹.۴ امتیاز نفر پنجم شد و از رسیدن به مدال بازماند.

تیراندازی با کمان

انفرادی ریکرو مردان - یک شانزدهم نهایی

غلامرضا رحیمی با نتیجه ۶-۴ مقابل رقیب خود شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت.

تیراندازی با کمان

انفرادی ریکرو مردان - یک چهارم نهایی

محمد رضا عرب عامری با نتیجه ۶-۰ مقابل ورزشکار ترکیه‌ای به برتری رسید و به نیمه‌نهایی راه یافت.

تیراندازی با کمان

انفرادی ریکرو مردان - رده‌بندی

عرب عامری در مرحله رده‌بندی به مصاف کنتون اسمیت از کشور استرالیا رفت که در این دیدار با برتری قاطع ۶ بر صفر پیروز شد و صاحب نشان برنز مسابقات شد.

جزئیات مسابقات به شرح زیر است:

پارالمپیک ۲۰۲۴| سومین طلای ایران با رکورد شکنی افروز در پرتاپ نیزه/ کماندار ایرانی به یک‌چهارم نهایی ریکرو راه یافت/ صعود جوانمردی به فینال مسابقات میکس تپانچه بادی

طلای سوم کاروان ایران در پرتاب نیزه/ سعید افروز با رکوردشکنی قهرمان‌ ‌پارالمپیک شد

سعید افروز با عملکردی فوق العاده و بی نظیر مدال طلای پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس را در رشته پرتاب نیزه کسب کرد.

در ادامه رقابت های پارادوومیدانی پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس‌ ورزشگاه استادوفرانس امروز سعید‌ افروز قهرمان و‌ رکورددار جهان و پارالمپیک در رشته پرتاب نیزه کلاس F34 به مصاف ۷ ورزشکار از کشورهای چین، کلمبیا(دو ورزشکار)، مراکش، برزیل، چین و عراق رفت. 

افروز که به عنوان چهارمین ورزشکار‌ پرتاب های خود را انجام داد، عملکردی شگفت انگیز داشت. او‌ در‌ سه‌ پرتاب نخست خود سه بار رکورد جهان‌ و‌ پارالمپیک را که در اختیار خودش بود، با رکوردهای ۴۰.۱۸، ۴۰.۶۷ و ۴۱.۱۶ جابجا کرد. 

ورزشکار ایرانی در ادامه  با رکوردهای ۳۹.۸۷ و ۴۰.۸۶ در پرتاب های چهارم و ششم‌ به کار‌ خود پایان داد. همچنین پرتاب پنجم افروز خطا اعلام شد. 

در‌ پایان این رقابت سعید افروز با رکورد ۴۱.۱۶ متر در صدر ایستاد و قهرمانی خود در پارالمپیک توکیو را تکرار کرد.  همچنین دو ورزشکار از کلمبیا با رکوردهای ۳۹.۰۴ و ۳۷.۱۷ متر به مدال های نقره و برنز دست یافتند. 

افروز موفق شد سومین طلای کاروان‌ فرزندان ایران را در پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس بر گردن بیاویزد.

پارالمپیک ۲۰۲۴| عرب‌عامری با پیروزی برابر حریف آذربایجانی به یک هشتم راه یافت

عرب‌عامری با پیروزی در دیدار رده‌بندی برنزی شد

محمدرضا عرب‌عامری نماینده کشورمان که نخستین پارالمپیک خود را تجربه می‌کند با پشت‌سر گذاشتن حریفانی از مالزی، جمهوری آذربایجان و ترکیه به جمع چهار نفر برتر پارالمپیک راه یافت در این مرحله و از ساعت ۱۸:۳۶ (به وقت پاریس) به مصاف هارویندر سینک از هند رفت.

نماینده کشورمان راند نخست را ۲۶ بر ۲۵ با پیروزی پشت‌سر گذاشت، اما در راند دوم به تساوی (امتیاز ۲۷) رسید. عرب‌عامری راند سوم و چهارم این مسابقه را ۲۷ بر ۲۵ و ۲۶ بر ۲۴ واگذار کرد و در راند پنجم هم با تساوی ۲۶ بر ۲۶ به پایان رسید و در نهایت کماندار هندی با حساب ۷ بر ۳ به پیروزی رسید و راهی فینال شد و نماینده کشورمان نیز به دیدار رده‌بندی راه یافت.

عرب عامری دارنده مدال طلای پاراآسیایی هانگژو در مسابقه رده‌بندی به مصاف تایمون اسمیت از استرالیا رفت و توانست قدرتمندانه حریف خود را با نتیجه ۶ بر صفر شکست دهد و صاحب مدال ارزشمند برنز پارالمپیک شود.

دیگر مسابقه نیمه نهایی بین لوکاس سی‌چک از لهستان با تایمون اسمیت از لهستان برگزار خواهد شد.

غلامرضا رحیمی دیگر نماینده کشورمان نیز در مرحله یک شانزدهم نهایی و در نخستین رقابت خوب با قبول شکست برابر ستیاوان از اندونزی، وداع زودهنگامی با مسابقات داشت.

پارالمپیک ۲۰۲۴| کماندار ایرانی به یک‌چهارم نهایی ریکرو راه یافت/ صعود جوانمردی به فینال مسابقات میکس تپانچه بادی

جایگاه پنجمی ساره جوانمردی در میکس تپانچه بادی ۵۰ متر 

ساره جوانمردی با کسب جایگاه پنجمی به کار خود در مسابقات پاراتیراندازی میکس تپانچه بادی ۵۰ متر SH1 پایان داد.

به فاصله یک ساعت پس از اتمام مرحله مقدماتی رقابت های پاراتیراندازی در ماده تیراندازی - میکس تپانچه بادی ۵۰ متر SH1، مرحله فینال این مسابقات با حضور هشت نفر برتر مرحله مقدماتی شامل ۲ پاراتیرانداز زن و ۶ پاراتیرانداز مرد برگزار شد.

علاوه بر ساره جوانمردی که در مرحله مقدماتی موفق به کسب جایگاه چهارم شد و به عنوان تنها نماینده ایران به فینال راه یافت، کره جنوبی (۲ نفر)، آمریکا، ایتالیا، ازبکستان، چین و ترکیه نیز در این فینال نماینده داشتند.

در پایان فینال میکس تپانچه بادی ۵۰ متر SH1، ساره جوانمردی با امتیاز ۱۵۹.۴ در جایگاه پنجم ایستاد و از کسب مدال بازماند. 

ساره جوانمردی در حالی فینالیست مسابقات میکس تپانچه بادی ۵۰ متر SH1 شد که پیش از این در تپانچه بادی ۱۰ متر موفق به کسب مدال طلا شده بود. 

محمدرضا میرشفیعی دیگر نماینده ایران در مسابقات‌ پاراتیراندازی میکس تپانچه بادی ۵۰ متر SH1 بود که در مرحله مقدماتی هجدهم شد و از صعود به فینال بازماند.

پارالمپیک ۲۰۲۴| سومین طلای ایران با رکورد شکنی افروز در پرتاپ نیزه/ کماندار ایرانی به یک‌چهارم نهایی ریکرو راه یافت/ جوانمردی در میکس تپانچه بادی پنجم شد

شکست رحیمی برابر حریف اندونزیایی

پیکارهای ریکرو انفرادی مردان در پارالمپیک امروز چهارشنبه در مجموعه اینولید پاریس در حالی برگزاری است.

غلامرضا رحیمی دارنده مدال طلای پارالمپیک ریو در نخستین مسابقه خود در این پیکارها از ساعت ۱۴:۳۶ (به وقت پاریس) به مصاف ستیاوان از اندونزی رفت. 

هر دو حریف تا راند چهارم رقابت پایاپایی داشتند اما حریف اندونزیایی در راند پنجم موفق‌تر عمل کرد و در مجموع با نتیجه ۶ بر ۴ به برتری رسید و به دور بعد صعود کرد.

محمدرضا عرب‌عامری دیگر نماینده کشورمان نیز صبح امروز با شکست حریفانی از مالزی و جمهوری آذربایجان گام به مرحله یک چهارم نهایی گذاشت و از ساعت ۱۷:۳۰ باید با سادیک ساواس از ترکیه رقابت کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *